Alla som hyr en bil från Avis får vägassistans på grundläggande nivå för att få hjälp när det behövs som mest.
Vi erbjuder dessutom en kompletterande utökad vägassistanstjänst som täcker missöden som urladdade bilbatterier och inlåsta bilnycklar.
Om du mot förmodan skulle uppleva svårigheter hjälper vår tjänst med bärgningsassistans för hyrbilar dig att komma ut på vägen igen på vägarna så fort som möjligt.
Oroa dig inte om du råkar ut för ett haveri – vi finns här för att hjälpa dig.
Håll dig säker medan du väntar
När du befinner dig på en säker plats:
Kontakta vår hjälplinje för haverier omedelbart
Alla Avis-hyrbilar omfattas av en grundläggande haveriförsäkring – med alternativ för uppgradering för ökad sinnesfrid.
Avis standardmässiga bärgningsassistans
Ingår med varje hyrbil:
Obs! Incidenter på grund av fel orsakade av föraren kan medföra avgifter.
I tillägg till den standardmässiga bärgningsassistans som ingår med din hyrbil täcker vår utökade vägassistans alla icke-mekaniska problem du kan råka ut för – allt för endast 5 £ per dag.
Utökad vägassistans
Detta extra tillval är tillgängligt från endast 5 £/dag (högst 13 dagar) och täcker icke-mekaniska problem som:
I Sverige - tillhandahåller Avis erbjuder kostnadsfri vägassistans dygnet runt för din hyrbil över hela landet. Ring bara det avgiftsfria telefonnummer som anges i ditt hyrbilsavtal.
Utanför Sverige – Tala med personalen på uthyrningsstationen för att bekräfta att assistans vid haverier eller olyckor är tillgänglig.
Detta omfattas av standardmässig bärgningsassistans
Detta omfattas inte om du inte uppgraderar
Erbjuder Avis en utbytesbil efter ett haveri?
Ja – med Avis Inclusive eller utökad vägassistans tillhandahåller vi en utbytesbil eller också hjälper vi dig att slutföra din resa.
Skiljer haveriförsäkringen sig med Avis Inclusive?
Ja. Avis Inclusive erbjuder utökat haveriskydd och noll självrisk och omfattar dessutom utökad vägassistans.
Vad är skillnaden mellan utökad vägassistans och Avis Inclusive?
Utökad vägassistans är ett extra tillval som tillhandahåller hjälp med icke-mekaniska problem som urladdade batterier, borttappade nycklar eller bränslestopp. Det är tillgängligt från endast 5 £ per dag och kan läggas till vid uthyrningsdisken när du hämtar din bil.
Avis Inclusive, å andra sidan, är ett heltäckande hyrespaket som måste väljas vid bokningstillfället. Det omfattar:
Om du behöver fullständig trygghet och minimalt krångel är Avis Inclusive allt-i-ett-lösningen. Om du är nöjd med standardförsäkringen, men vill ha extra hjälp för vanliga missöden, är utökad vägassistans ett flexibelt tillägg.
Kan jag lägga till haveriförsäkring för hyrbilen efter bokningstillfället?
Utökad vägassistans kan läggas till vid uthyrningsdisken. Avis Inclusive måste väljas vid bokningstillfället online.
Hur kan jag kontrollera om jag har haveriförsäkring?
Uppgifterna visas i din bokningsbekräftelse och ditt hyrbilsavtal. Du kan också rådfråga vårt team vid uthyrningsdisken.
Vad händer om jag råkar ut för en olycka, dvs. inte bara ett haveri?
Om det inte går att köra bilen efter en olycka kan den fortfarande bärgas. Beroende på omständigheterna, inklusive eventuell försumlighet, blir du erbjuden en utbytesbil.
Vad händer om jag råkar ut för ett haveri utanför Sverige?
Bilar som hyrs i Sverige får inte lämna landet. Om bilen körs utomlands utan föregående medgivande kan du vara ansvarig för alla kostnader i samband med att köra tillbaka bilen till Sverige. I ett sådant fall kan det hända att tillgången till en utbytesbil inte garanteras, eftersom detta skulle vara ett brott mot våra villkor. Om du hyr från ett annat land har varje uthyrningsstation sin egen haveriprocess och där gäller deras regler.